Kohti San Franciscoa

Tämän päivän tarkoitus on siirtyä lähelle maanantain tehdasvierailua Fremontissa. Hotelli on San Franciscossa, ja Los Angelesin Santa Monican ja San Franciscon välissä olevan matkan voi ajaa joko nopealla tavalla tai melkein yhtä nopealla, joka on näköaloiltaan ylivoimanen. Eli rantareittiä (Highway 1). Paitsi että se on edelleen sortuneena viime talven jäljiltä pieneltä matkalta. Niinpä osan pystyy ajamaan, ja osan matkaa voi mennä 101:tä.

Kuudelta aamupalaa ja kun sitä oli saatu, lähdettiin ajamaan.
Aurinko nousi takaa pikku hiljaa.
Auringon nousu värjää maisemaa. Heti tämä alkumatka oli hienoja rantanäkymiä.
Santa Barbaran keskustassa ladattiin superilla. Lähellä oli Joe’s cafe, jossa syötiin lisää aamupalaa. Santa Barbarassa on myös toinen superi, jolle osa meistä meni, sekin mielenkiintoisella paikalla torilla.
Santa Barbarasta käännyttiin 101:ltä vuoristoreitille.
Eri käänteistä tulee näkyviin erilaisia vuoria. Huikeita maisemia koko ajan.
Taas eri värit vuorissa.
Yksi matkailuauto kerää taakseen äkkiä jonon.
Vuorten välissä on vettä ja kosteikkoa.
Mieleen tuli voiko tiloilla poimia hedelmiä, ja sellaisia tiloja onkin – nyt juuri ei voi, mutta tällä tilalla pysähdyttiin silti. Summerset Farm.
Farmia oli koristeltu nähtävyydeksi monella tapaa ja Halloweenin kunniaksi joka paikassa oli kurpitsoita ja iso puhallettava kurpitsa houkuttelemassa ohi ajavia.
Paikallista tuotantoa farmilla oli vähemmän myytävänä, mutta maissintähkät olivat. Hyvää makeaa sellaisenaan!
Isoja matkailuautoja näkyy silloin tällöin hinaamassa pienempää kulkupeliä.
Ruohopeitteiset kukkulat ovat laitumena.
Maataloutta on monenlaista matkalla.
Taas yhdenlaiset vuoret.
Öljylähteisiin voi törmätä missä vain.
Meitä edellä ajavat törmäsivät sateisiin monessa paikkaa, meillä vain jonkin verran sadetta.
Emme menneet loppumatkastakaan suoraan San Franciscoa kohti, vaan menimme lähemmäs rannikkoa vielä pätkälle ykköstietä. Sillä matkalla oli paljon suurelta osin espanjankielisiä kaupunkeja. Greenfieldissä ladattiin ja syötiin Burger Kingissä ja 183-tietä pitkin mentiin ykköselle vielä Santa Cruziin asti.
Lisää maataloutta silmänkantamattomiin. Aika massiivista työvälinettä.
Kohti San Josea mentiin vielä yhtä hienoa vuoristoreittiä, tietä 17. Sen varrella yksi muista autokunnista muuten näki Cybertruckin. Myöhemmin Cupertinossa toinen autokunta myös näki yhden.

Vielä vähän ennen hotellia pysähdyttiin lataamaan sen verran, että ei tarvitse huomenna ennen tehdasvierailua pysähtyä, koska hotellilla ei välttämättä saa ladattua. Perillä oltiin puoli kuuden maissa, ja kuudelta käytiin syömässä vastapäisessä ravintolassa ja sitten hotelliin – liian monena päivänä on tekeminen venynyt liian myöhään asti ja nyt on aika ottaa vähän rauhallisemmin. Huomenna aamulla on aikaa kävellä vähän Fishermans Warfin alueella.